söndag 30 oktober 2011

Och då var det slut...

Jahopp, då var det slut då. Det känns tråkigt.... Jag har verkligen trivts den här senaste månaden.Kursen har verkligen varit bra. Jag är överlag nöjd med vår redovisning som ägde rum i torsdags. Hela dagen var väldigt bra! Alla grupper var verkligen imponerande. Dem sceniska gestaltningarna var ju klockrena! Jag var riktigt nervös faktiskt innan vårt framträdande eftersom ribban hade satts väldigt högt efter första gestaltningen som gjordes på morgonen. Egentligen ska man ju inte jämföra sig, och vi hade ju en helt annan typ av gestaltning, men ändå, det är så lätt att man gör det ändå! Men det gick bra för oss ändå får jag nog säga. Jag är nöjd. Men däremot inte nöjd över vår diskussion efteråt. Jag kände att jag fick inte alls fram vad jag ville ha sagt tyvärr. Men så blir det ibland. Vi fick i alla fall fin respons av flera stycken som kom fram efteråt och sa att vi gjort något bra. Det värmer :)

Jag tycker verkligen att jag lärt mig en hel del under denna kurs. Jag tror att alla som läser lärarprogrammet borde läsa denna typ av kurs. Det är så otroligt viktigt att lärare ska kunna arbeta kreativt. Något som bör tas på större allvar. Dessvärre verkar inte alla förstå det... Många verkar tro att det är något oseriöst och "slappt" man håller på med som inte alls väger lika högt som det teoretiska. Det är ju verkligen helt fel....

Imorgon är det slutseminarium. Sen är även denna kurs slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar