söndag 9 oktober 2011

Andra veckan avklarad.

Tiden rusar iväg och jag känner mig lite stressad som vanligt. Veckan har bestått av planering i vår lilla grupp. En idé är fastställd och nu ska vi jobba vidare. Vi har gett oss själv en läxa, att hitta personliga berättelser från personer som berör "ämnet" vi ska gestalta. Det har inte varit helt lätt även om jag har flera nära vänner som involverar i "ämnet" vi ska gestalta. Men dem anser det blir för personligt att bidra med sin berättelse och att det är väldigt känsligt ämne som lätt kan misstolkas och beröra på fel sätt, vilket jag verkligen är medveten om och på ett sätt också oroar mig för. Men vi får se... imorgon väntar mer planering och det ska nog lösa sig det med.

Vi har även besökt en konstutställning i veckan och här kommer lite smakprov på vad som finns att titta på:





Det är trevligt med konstutställningar. Jag borde gå på fler!

Jag har också tittat på filmen "Tusen gånger starkare" som jag länge velat se och som även vår handledare Anna tipsade om för att få inspiration till vår gestaltning. Jag älskade filmen och det växte så mycket känslor inombords under filmens gång. Den träffade verkligen rakt i hjärtat och speglar verkligen dagens skola och de problem som finns i skolan och samhället. Det borde vara ett måste att se denna som blivande lärare, lärare och elever... eller jaa alla borde se den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar